X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie
Podstawy
I techniki
Copywriting
w internecie
Nazewnictwo
I pozycjonowanie
Ikony
i ich historie
Wskazówki ekspertów

Projektowanie stron

Web design

Marketing internetowy

Agencja marketingowa

Projektowanie logo

Branding

Tworzenie nazw

Naming

Przekonujące treści

Copywriting

Google

Zwięzła historia
marketingu firmy


Nazwa: Google

Branża: Technologie

Data założenia: 1998

Mariusz Słowik

Autor:

Mariusz
Słowik

Genialny wynik wyszukiwania nazwy

Nazwa pochodzi od matematycznego terminu googol oznaczającego gigantyczną liczbę 10100, większą nawet od liczby atomów we wszechświecie.


To symboliczne nawiązanie do porządkowania nieskończonej ilości informacji w internecie za pomocą wyszukiwarki Google.

Potęga nieskończoności zrodzona z błędu – historia powstania najpopularniejszej wyszukiwarki świata


Google powstało z inicjatywy dwóch doktorantów Uniwersytetu Stanforda, Larry'ego Page'a i Sergeya Brina. Page i Brin sfrustrowani nieuporządkowanymi, chaotycznymi wynikami wyszukiwania, postanowili stworzyć zupełnie nową wyszukiwarkę. Wymyślając nazwę, założyciele chcieli odnieść się do nieskończonej ilości informacji w internecie, którą porządkowałaby ich cyfrowe dziecko. Tak wpadli na pomysł „googol” – termin matematyczny oznaczający liczbę 10100, przewyższającą nawet ilość atomów we wszechświecie.


Podobno Larry w euforii rejestrując domenę popełnił literówkę wpisując nazwę „Google” zamiast „Googol”. Taki zapis spodobał się twórcom i zdecydowali się przy nim pozostać. Tak powstała największa firma e-commerce i gigant wyszukiwarek, bez którego dziś trudno wyobrazić sobie znajdowanie informacji w internecie. 

Od sierpnia 2015 spółką matką Google jest holding Alphabet.

Warto też wiedzieć że:

W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.

Hasła reklamowe i slogany wykorzystywane przez Google (a także spółkę-matkę Alphabet) odwołują się do bardzo uniwersalnych pojęć: dobra i zła.

Najlepsze hasła i slogany
reklamowe Google

    • Don't be evil
    • Nie bądź zły
    • Do the right thing
    • Czyń właściwe rzeczy
    • Search, Ads and Apps
    • Wyszukiwarka, reklamy i aplikacje

W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.

Przykłady genialnych
reklam firmy Google

Google firma
Google marka
Google slogan

Warto też wiedzieć, że

W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.

Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.

Image
Dobre teksty, pisane są
przez dobrych ludzi
Jeśli odpowiada Ci ten spokojny klimat porozumienia
panujący w małych zespołach,to u Owocnych
poczujesz się jak w domu.