X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie
Podstawy
I techniki
Copywriting
w internecie
Nazewnictwo
I pozycjonowanie
Ikony
i ich historie
Wskazówki ekspertów

Projektowanie stron

Web design

Marketing internetowy

Agencja marketingowa

Projektowanie logo

Branding

Tworzenie nazw

Naming

Przekonujące treści

Copywriting

IKEA

Zwięzła historia
marketingu marki


Nazwa: IKEA

Branża: Meble

Data założenia: 1943

Oryginalna nazwa producenta mebli

IKEA to akronim, którego rozwinięcie brzmi: Ingvar Kamprad z farmy Elmtaryd w parafii Agunnaryd.


Jest to więc skrót od imienia i nazwiska założyciela firmy, a także miejsca, z którego pochodził.

Marka, która z lasów południowej Szwecji przeniosła się do domów ludzi z całego świata


Nazwa IKEA to akronim – skrót będący połączeniem inicjałów założyciela (IK) – Ingvar Kamprad oraz pierwszych liter nazw farmy i wioski, w których dorastał - Elmtaryd i Agunnaryd (EA). Firma została założona w 1943 roku w Agunnaryd w Szwecji przez 17-letniego Ingvara Kamprada. Przedsiębiorstwo udało się zarejestrować dzięki wujowi Ingvara, który podpisał dokumenty za niepełnoletniego siostrzeńca.


Wbrew pozorom od początku IKEA nie zajmowała się dystrybucją mebli, lecz biżuterii, portfeli i pończoch. Dopiero od 1947 roku Kamprad wyczuł, że rynek szwedzki wciąż potrzebuje mebli, dlatego stworzył innowacyjny pomysł na salon meblowy ze stałą ekspozycją. To dało zaczątek marce IKEA. Dziś IKEA to potężna marka, na której meblach siedzi, śpi, leży i gotuje miliony ludzi w 70 krajach świata. 

W 1953 r. dystrybutorzy z branży zbojkotowali IKEA, co doprowadziło firmę na skraj bankructwa.

Warto też wiedzieć że:

W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.

Hasła reklamowe i slogany IKEA roztaczają przed klientem wizję urządzenia mieszkania dokładnie w taki sposób, w jaki tylko będzie chciał.

Najlepsze hasła i slogany
reklamowe IKEA

    • Ty tu urządzisz
    • Unlimited possibilities
    • Nieograniczone możliwości
    • Make room for life
    • Zrób miejsce na życie

W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.

Przykłady najlepszych
reklam firmy IKEA

IKEA kampania
IKEA reklama
IKEA nazwa
IKEA slogan

Warto też wiedzieć, że

W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.

Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.

Image
Dobre teksty, pisane są
przez dobrych ludzi
Jeśli odpowiada Ci ten spokojny klimat porozumienia
panujący w małych zespołach,to u Owocnych
poczujesz się jak w domu.