Jacobs - jak handlować kawą i się nie wypalić | Owocni
X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie
Podstawy
I techniki
Copywriting
w internecie
Nazewnictwo
I pozycjonowanie
Ikony
i ich historie
Wskazówki ekspertów

Projektowanie stron

Web design

Marketing internetowy

Agencja marketingowa

Projektowanie logo

Branding

Tworzenie nazw

Naming

Przekonujące treści

Copywriting

Jacobs

Zwięzła historia
marketingu firmy


Nazwa: Jacobs

Branża: Kawa

Data założenia: 1895

Mariusz Słowik

Autor:

Mariusz
Słowik

Sekret idealnego zaparzenia nazwy Jacobs, która pobudza miliony klientów

Nazwa Jacobs pochodzi od nazwiska założyciela działalności.


Pierwszy sklep w niemieckiej Bremie, który dał początek marce, otworzył kupiec Johann Jacobs.

Jak handlować kawą i się nie wypalić – czyli inspirująca historia Johanna Jacobsa


Za początek firmy uznaje się rok 1895 r., gdy Johann Jacobs otworzył w Bremie sklep z kawą, herbatą, kakao, czekoladą i herbatnikami. Johann urodzony w Borgfeld koło Bremy, nie chciał zajmować się uprawą roli i dlatego rozpoczął naukę zawodu kupca, zamiast spędzić życie na prowincji. Entuzjazm i konsekwencja w działaniu Jacobsa sprawiły, że już w 1907 r. stał się właścicielem własnej palarni kawy.


Innowacyjność palarni Jacobsa polegała na tym, że był w stanie obrabiać dowolny rodzaj ziaren, nadając kawie wyjątkowe walory smakowe. W tamtych czasach powszechnie prażono tylko zielone ziarna kawy. Rozwój dobrze zapowiadającego się biznesu zahamował wybuch I wojny światowej i wprowadzenie racjonowania kawy. W 1916 roku wprowadzono całkowitą konfiskatę kawy przez państwo, co wymusiło na młodym przedsiębiorcy rozszerzenie asortymentu o produkty spożywcze takie jak: płatki owsiane, kasza manna czy ryż.


Pod koniec lat 20-tych dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży opartej na przedstawicielach handlowych oraz sprzedaży wysyłkowej działalność Jacobsa wykroczyła poza granice Bremy. W latach 30-tych, kiedy do firmy dołączył Walther – bratanek Jacobsa, obrót wynosił już ok. 9,5 miliarda marek. II wojna utrudniła prowadzenie biznesu Jacobsa – znów wprowadzono racjonowanie kawy, potem zniszczono dwukrotnie budynek palarni wskutek bombardowania. Dopiero po wojnie udało się wznowić produkcję.


Kamieniem milowym w rozwoju firmy był rok 1982, kiedy to Jacobs połączył się z Interfood AG pod nazwą Jacobs Suchard. Obecnie marka Jacobs należy do koncernu Douwe Egberts i codziennie gości w ekspresach i filiżankach milionów Europejczyków.

Mimo konfiskaty kawy przez państwo podczas wojny, Johann Jacobs dalej rozwijał swój kawowy interes.

Warto też wiedzieć że:

W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.

Hasła reklamowe i slogany Jacobs mówią o kawie, która zarówno smakuje, jak i dodaje uroku tej konkretnej chwili.

Najlepsze hasła i slogany
reklamowe Jacobs

    • Mit dem Verwöhnaroma
    • Z subtelnym aromatem
    • Najmilsza chwila poranka – kawy Jacobs filiżanka
    • The magic aroma
    • Magiczny aromat

W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.

Przykłady genialnych
reklam marki Jacobs

Jacobs marka
Jacobs reklama
Jacobs kampania reklamowa

Warto też wiedzieć, że

W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.

Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.

Image
Dobre teksty, pisane są
przez dobrych ludzi
Jeśli odpowiada Ci ten spokojny klimat porozumienia
panujący w małych zespołach,to u Owocnych
poczujesz się jak w domu.