X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie
Podstawy
I techniki
Copywriting
w internecie
Nazewnictwo
I pozycjonowanie
Ikony
i ich historie
Wskazówki ekspertów

Projektowanie stron

Web design

Marketing internetowy

Agencja marketingowa

Projektowanie logo

Branding

Tworzenie nazw

Naming

Przekonujące treści

Copywriting

Kofola

Szybka historia
marketingu firmy


Nazwa: Kofola

Branża: FMCG

Data założenia: 1960

Mariusz Słowik

Autor:

Mariusz
Słowik

Słodki łyk Kofoli – kultowej nazwy i marki naszych południowych sąsiadów

Nazwa wzięła się z połączenia dwóch istotnych składników napoju: kofeiny oraz coli.

Czechosłowacka odpowiedź na amerykańską Coca-Colę


Marka Kofola powstała w 1960 r. w Czechosłowacji jako alternatywna dla niedostępnej wówczas na rynku „imperialistycznej” Coca-Coli. Napój szybko zdobył sobie uznanie Czechów, Słowaków oraz sąsiednich Węgrów. Nazwa wzięła się z połączenia kofeiny i coli w jedną całość.


Kofola doskonale radziła sobie na rynku do 1989 r., a następnie musiała zmierzyć się z zachodnioeuropejską konkurencją, jaka pojawiła się na sklepowych półkach. Dodatkowo, wiele lokalnych firm korzystając z faktu, że Kofola stała się de facto nazwą rodzajową, wprowadziło do obrotu własne napoje pod taką nazwą. Dopiero w 2003 r. Kofola została zarejestrowana jako znak towarowy, zastrzeżono także recepturę napoju. W 2008 roku nastąpiła fuzja Kofoli z firmą Hoop, co dało marce lepsze perspektywy sprzedaży produktów. 

Kofola w składzie ma 30% mniej cukru i o połowę mniej kofeiny w porównaniu do innych napojów typu Cola.

Warto też wiedzieć że:

W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.

Kofola wykorzystuje w promocji hasła reklamowe i slogany, które wprost mówią o emocjach, jakie mają być utożsamiane z marką.

Najlepsze hasła i slogany
reklamowe Kofola

    • Drinks. Life. Emotion.
    • Napoje. Życie. Emocje.
    • Když ji miluješ, není co řešit
    • Jeśli ją kochasz, nie ma problemu

W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.

Przykłady genialnych
reklam firmy Kofola

Kofola kampania reklamowa
Kofola reklama
Kofola slogan

Warto też wiedzieć, że

W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.

Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.

Image
Dobre teksty, pisane są
przez dobrych ludzi
Jeśli odpowiada Ci ten spokojny klimat porozumienia
panujący w małych zespołach,to u Owocnych
poczujesz się jak w domu.