X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie
Podstawy
I techniki
Copywriting
w internecie
Nazewnictwo
I pozycjonowanie
Ikony
i ich historie
Wskazówki ekspertów

Projektowanie stron

Web design

Marketing internetowy

Agencja marketingowa

Projektowanie logo

Branding

Tworzenie nazw

Naming

Przekonujące treści

Copywriting

Lipton

Skrótowa historia marketingu firmy


Nazwa: Lipton

Branża: FMCG

Data założenia: 1890

Mariusz Słowik

Autor:

Mariusz
Słowik

Zaparzamy herbacianą esencję nazwy Lipton

Popularna herbata wzięła swoją nazwę od nazwiska twórcy marki.


Przedsiębiorstwo założył i rozwinął sir Thomas Lipton.

Historia rozkwitu słynnej herbacianej marki z żółtą etykietą


Historia marki nierozerwalnie związana jest z postacią sir Thomasa Johnstone'a Liptona. Thomas w wieku 13 lat rzuca szkołę, po czym zatrudnia się jako chłopiec okrętowy na jednym z parowców pokonujących drogę z Glasgow do Belfastu. Zaoszczędzone zarobki przeznacza na rejs do USA, gdzie przez pięć lat podróżuje i zarazem pracuje na amerykańskich farmach, plantacjach i w sklepach zdobywając wartościowe doświadczenie.


Po powrocie do Szkocji otwiera swój pierwszy sklep spożywczy w Glasgow. Biznes szybko nabiera tempa, sklep odwiedza coraz więcej klientów, więc Thomas otwiera kolejne placówki – w Glasgow, potem w innych miastach Szkocji, a następnie w całej Wielkiej Brytanii. W roku 1888 jest już właścicielem prawdziwego imperium 300 sklepów. Wtedy też decyduje się wejść w herbaciany biznes – oferując dobrą herbatę szerokiemu gronu odbiorców w atrakcyjnej cenie.


Aby zrealizować swój plan Thomas Lipton wyrusza w 1890 r. do „królestwa herbaty” - na Cejlon Brytyjski (dziś Sri Lanka). Wchodzi tam w porozumienie w miejscowym przedsiębiorcą i zakładka własne plantacje herbaty. Tak powstaje marka Lipton. Do 1909 roku dystrybuuje już herbatę do Europy, USA i Japonii. Obecnie Lipton należy do koncernu Unilever i jest dostępny blisko w 150 krajach świata. Najbardziej znaną marką w jej portfolio jest Lipton Yellow Label.   

Twórca marki Thomas Lipton w 1898 roku otrzymał z rąk królowej Wiktorii tytuł szlachecki za zasługi w produkcji herbaty.

Warto też wiedzieć że:

W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.

Hasła reklamowe i slogany Liptona nasycone są pozytywną energią i entuzjazmem – herbata ma pozytywnie nastrajać do życia.

Najsłynniejsze hasła i slogany reklamowe Lipton

    • Drink positive
    • Pij pozytywnie
    • Tea can do that
    • Herbata potrafi tego dokonać
    • Łyk inspiracji

W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.

Najpopularniejsze reklamy marki Lipton

Lipton nazwa
Lipton kampania
Lipton reklama
Lipton slogan

Warto też wiedzieć, że

W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.

Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.

Image
Dobre teksty, pisane są
przez dobrych ludzi
Jeśli odpowiada Ci ten spokojny klimat porozumienia
panujący w małych zespołach,to u Owocnych
poczujesz się jak w domu.