Okoliczności, w jakich nazwa Lidl trafiła na sklepowe półki
Nazwa pochodzi od nazwiska jednego z pierwszych udziałowców – Ludwiga Lidla.
Właściciel marki z rodziny Schwarzów wykupił prawa do wykorzystania tego nazwiska w nazwie, ponieważ jego nazwisko generowało pewne niepożądane skojarzenia.
Negatywne skojarzenia, które dały początek nazwie Lidl
Protoplasta Lidla powstał w latach 30-tych XX wieku – to założona przez rodzinę Schwarzów w Niemczech hurtownia owoców egzotycznych i artykułów kolonialnych. Sklep początkowo nosił nazwę Lidl & Schwarz Lebensmittel-Sortiments-Großhandel. Nazwa łączyła profil działalności z dwoma nazwiskami: Schwarza oraz wspólnika Ludwiga Lidla. Z biegiem lat właściciele sklepu stopniowo poszerzali asortyment o artykuły spożywcze. Ze zwykłej hurtowni marka przeobraża się w sieć sklepów spożywczych.
W latach 60-tych powstaje pierwszy sklep wielkopowierzchniowy pod nazwą Handelshof. W kolejnej dekadzie sklep zmienia nazwę na Lidl. Zwolennikiem takiej zmiany był Dieter Schwarz – syn twórcy marki, którego raziła obecna nazwa, gdzie połączenie słów „Schwarz” oraz „Markt” oznaczało w dosłownym tłumaczeniu „czarny rynek”. Dieter wykupił prawa do wykorzystania nazwiska od współwłaściciela spółki Ludwiga Lidla za 1000 marek. W ten sposób powstała marka, która z nową krótką nazwą otwiera kolejne sklepy w Niemczech, a od 1990 r. w innych europejskich krajach. W Polsce pierwszy sklep Lidla został otwarty w 2002 r.

Popularna polska kampania Lidla z wykorzystaniem wizerunków kucharzy Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego miała trwać tylko rok.
Warto też wiedzieć że:
W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.
Hasła reklamowe i slogany Lidla wyróżnia zwięzłość – krótkie, hasłowe przedstawienie profilu marki.
Najlepsze hasła i slogany
reklamowe Lidla
-
- Jak sobota to tylko do Lidla
-
- Mądry wybór
-
- Lidl suprises
- Lidl zaskakuje
W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.
Przykłady genialnych
reklam firmy Lidl



Warto też wiedzieć, że
W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.
Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.